سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قصر شیشه ای

سلامی مملو از احساس تقدیم قلبهای شیشه ای
اول از همه میخوام عید باستانی نوروز رو پیشاپیش بهتون تبریک بگم و آرزومندم که سالی توام با شادی،موفقیت و سرشار از عشق و مهربونی داشته باشین.معمولا اغلب ایرانی ها تو تعطیلات عید به مسافرت میرن و سعی می کنن اوقات خوشی رو برای هم خلق کنن.منم فکر کردم که تو این آپم براتون از مناطق دیدنی شمال کشورمون به طور خیلی خلاصه بگم که اگه خواستین به این مناطق سفر کنین ازشون اطلاعات کافی داشته باشین و بتونین زیباترین اوقات رو در کنار خانواده تون سپری کنین.شاید این آخرین آپ من تو سال 88 باشه.تعطیلات عید رو هم تو مسافرتم و نمی تونم آپ کنم و اولین آپ من تو سال 89 توی نیمه دوم فروردینه.خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی دلم براتون تنگ میشه!دوستتون دارم به اندازه ی تمام ستاره های آسمون

 

ستاره بختتان بالا،سپیده صبحتان تابناک،سایه عمرتان بلند،ساز زندگیتون کوک،سرزمین دلتان سبز،سال جدید مبارک!

 

                                        استان گیلان و مازندران
این دو استان در جوار سواحل زیبای دریای خزر می باشند.تمامی این مناطق بسیار زیبا،جذاب و دیدنی است و در تمام فصول سال میتوان به این مناطق رفت و از طبیعت زیبا و آب و هوای معتدل آن بهره برد.راستی جاده چالوس و تله کابین نمک آبرود در چالوس را از دست ندهید.جنگل های 2000 و 3000 در نزدیکی تنکابن بسیار دیدنی و رویایی است.اگر از این مناطق دیدن نکنید نصف عمر خود را از دست داده اید.
آیا نام جواهرده به گوشتان خورده؟جواهرده منطقه ای است در استان مازندران در بلندترین نقطه از کوههای سرسبز نزدیک رامسر که واقعا اسم خوبی روی منطقه گذاشتند،چون جواهر شمال ایران است.
در استان گیلان بازار های هفتگی بسیار دیدنی است و در لاهیجان شیطان کوه و دریاچه کنار آن بسیار جالب است.همچنین تله کابین بام سبز لاهیجان که بر فراز کوهی سرسبز و زیبا قرارگرفته است.لاهیجان شهر کلوچه های شمالی است.مربای بهارنارنج،ترشی سیر و صنایع دستی چوبی از سوغات این دو استان شمالی می باشد.

 

                                        استان گلستان
معروفترین منطقه گردشگری در این استان ناهارخوران گرگان و گنبد قابوس بن وشمگیر در شهرستان گنبد است.مراسم سوارکاری و اسب دوانی در این شهر بسیار جذاب است.بازدید از آبشار لووه و قلعه ماران را در مینودشت از یاد نبرید.

راستی دوستای گلم کامنت رو نفراموشید و از عیب و نقصهای وبلاگ بگین.بعدشم بگید تا به حال به شمال کشور سفر کردین؟اگه سفر کردین چه شهرهایی بوده؟و دوست دارین چه جاهایی رو ببینین؟اگه دوست داشتین از مناطق دیدنی استان خودتون بگین عزیزای دلم



برچسب‌ها: فلسفه نوروز و هفت سین
[ پنج شنبه 88/12/27 ] [ 2:44 صبح ]

ریشه تاریخی نوروز و هفت سین

برخی پژوهشگران ریشه تاریخی این جشن را به (جمشید)نسبت میدهند و نوروز را (نوروز جمشیدی)می خوانند.این گروه معتقدند که جمشیدشاه بعد از یک سلسله اصلاحات اجتماعی بر تخت زرین نشست و فاصله بین دماوند تا بابل را در یک روز پیمود وآن روز (روز هرمزد)از ماه فروردین بود.مردم از شگفتی دیدن این حرکت جمشیدشاه جشن گرفتند و آن روز را (نوروز) خواندند.
فردوسی شاعر بزرگ نیز در شاهنامه پیدایش نوروز را به جمشید نسبت میدهد:
به جمشید بر گوهر افشاندند
                                        مر آن روز را روز نو خواندند

 

و اما هفت سین نوروزی

اولین و مهمترین (سین)سفره هفت سین سبزه است.سبزه نماد خرمی ،نو زیستی،شادابی،سرسبزی و نشانگر زندگی بشر و پیوند او با طبیعت است.در گذشته سبزه ها را به تعداد هفت یا دوازده _که شمار مقدس برج هاست_در قابهای گرانبها سبز میکردند.
در دوران باستان در کاخ پادشاهان 20 روز پیش از نوروز دوازده ستون را از خشت خام بر می آوردند و بر هر یک از آنه یکی از غلات را می کاشتند و خوب روییدن هر یک را به فال نیک می گرفتند و معتقد بودند آن دانه در آن سال پربار خواهد بود و در روز ششم فروردین آنها را می چیدند و به نشانه برکت و باروری در تالارها پخش می کردند.
سرکه:نماد شادی
سمنو:نماد خیر و برکت
سنجد:نماد حیات،عشق و دلباختگی
سیب:نماد مهر و مهر ورزی
سیر:نماد گندزدایی و صحت و سلامتی
سماق:نماد مزه زندگی
 
سکه:به نیت برکت و درآمد زیاد

تخم مرغ:نماد زایش و آفرینش است.

اسپند:به نیت رفع چشم زخم

شاخه های سرو،دانه های انار،گل بیدمشک،برگ نارنج،نان و پنیر،شمعدان،برنج و...را هم می توان از اجزای دیگر سفره هفت سین دانست.





 

 



برچسب‌ها: فلسفه نوروز و هفت سین
[ چهارشنبه 88/12/26 ] [ 9:47 عصر ]

خدایا چطور می توان بهتر زندگی کرد؟

از خدا پرسیدم:خدایا چطور میتوان بهتر زندگی کرد؟
خدا جواب داد:گذشته ات را بدون هیچ تاسفی بپذیر و زمان حال را با اعتماد کامل بگذران و بدون ترس برای آینده آماده شو.
ایمان را نگه دار و ترس را به گوشه ای بینداز.
شکهایت را باور مکن و هیچ گاه به باورهایت شک نکن.
زندگی شگفت انگیز است فقط اگر بدانی چگونه زندگی کنی.

مهم نیست قشنگ باشی قشنگ اینست که مهم باشی!حتی برای یک نفر!
مهم نیست شیر باشی یا آهو.مهم این است که با تمام توان شروع به دویدن کنی.
کوچک باش و عاشق...که عشق می داند آیین بزرگ کردنت را.
بگذار عشق خاصیت تو باشد نه رابطه خاص تو با کسی.



برچسب‌ها: نیایش در عرش پروردگار
[ جمعه 88/12/21 ] [ 8:28 عصر ]

مجمع عمومی سازمان ملل روز بین المللی «نوروز» را به رسمیت شناخت

 
مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نشست عصر سه شنبه خود تصویب کرد که روز 21 مارس، اول نوروز، به عنوان «روز بین المللی نوروز» نامگذاری شود.

در قطعنامه روز بین المللی نوروز اشاره شده که 21 مارس (اول فروردین) همزمان با آغاز فصل بهار، توسط بیش از 300 میلیون نفر از مردم جهان به عنوان نخستین روز سال جدید (خورشیدی) جشن گرفته می شود.

این قطعنامه می افزاید: جشن آغاز نوروز که ریشه ایرانی دارد بیش از سه هزار سال است که در مناطق بالکان، حاشیه دریای سیاه، قفقاز، آسیای مرکزی، خاورمیانه و سایر مناطق گرامی داشته می شود.

مجمع عمومی سازمان ملل از اعضای خود خواسته است تا با جشن گرفتن این روز، تاریخ و سنت های آن را با چشم انداز گسترش هویت نوروز در میان جامعه بین المللی، مورد مطالعه قرار دهند.

این مجمع همچنین خواستار برنامه ریزی سالانه برای پاسداشت این روز توسط اعضای سازمان ملل شده است.

پس از تصویب سند نامگذاری روز بین المللی نوروز در مجمع عمومی سازمان ملل، معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل در سخنانی از جلال الدین مولوی، شاعر ایرانی، نقل و قول کرد که آغاز سال نو را به عنوان «تحول در زمین و جان ها» معرفی کرده است.

اسحق آل حبیب گفت: «بزرگداشت نوروز در واقع تجسم یکی از اهداف متعالی سازمان ملل یعنی تقویت صلح جهانی از طریق احترام به فرهنگ های ملی، میراث فرهنگی جهانی و تنوع فرهنگی است.»

سند قرار گرفتن نوروز در فهرست میراث بین المللی سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی سازمان ملل، یونسکو، روز 30 سپتامبر سال 2009 به تصویب رسیده بود.

در این سند اشاره شده که جشن نوروز یادآور آن است که زندگی در پیوند با طبیعت تعریف می شود و بیانگر پیوند ناگسستنی میان کار سازنده با چرخه های طبیعی تجدید پذیر و همچنین نشان دهنده اشتیاق و نگرش احترام برانگیز نسبت به ریشه های طبیعی زندگی است.

در این قطعنامه که توسط نمایندگی های ایران، جمهوری آذربایجان، افغانستان، تاجیکستان، ترکیه، ترکمنستان، قزاقستان و قرقیزستان به مجمع عمومی سازمان ملل ارایه شده بود از نوروز به عنوان جشنی یاد شده که برای بشریت عناصر مهمی در بر دارد و گفت و گوی بین فرهنگی و درک متقابل را تقویت می کند.

قطعنامه روز بین المللی نوروز در 17 بند مقدماتی و پنج بند اجرایی تنظیم شده است و در آن علاوه بر شناسایی روز 21 مارس (اول فروردین) به عنوان روز بین المللی نوروز از کشورها خواسته شده تا در باره این جشن و سازماندهی مراسمی در بزرگداشت نوروز اقدام کنند.

همچنین از کشورهایی که نوروز را گرامی می ‌دارند خواسته شده تا برای پژوهش پیرامون تاریخ و سنت‌های نوروزی با هدف انتشار آگاهی در مورد میراث نوروز در میان جامعه بین المللی تلاش کنند.
 


برچسب‌ها: فلسفه نوروز و هفت سین
[ دوشنبه 88/12/17 ] [ 6:22 عصر ]

سلامی شیشه ای با قلبی مملو از احساس تقدیم دوستان عزیزم

چه خبرا؟حالتون خوبه؟چند روزی به علت اینکه سرم خیلی شلوغ بود آپ نکرده بودم اما امروز به هر حال طلسمو شکوندم.اول از همه میخوام از همه شما دوستان عزیزم که منو شرمنده کردین و به وبم اومدین و برام کامنت هایی گذاشتین که واقعا بهم انرژی مثبتی دادن تشکر کنم واینو از ته دلم میگم که واقعا برام خیلی قابل افتخاره که دوستان عزیزو فوق العاده ای  چون شما دارم که میتونم ازشون خیلی چیزا یاد بگیرم.امیدوارم منم بتونم لیاقت دوستی با شما عزیزانم رو داشته باشم و امیدوارم شما هم منو لایق دوستی بدونین.خیلی خیلی دوستتون دارم با همه احساسم و از ته ته قلبم

بچه ها من یه داستان از یه سرگذشت واقعی دارم که خیلی دوستش دارم دلم میخواد براتون بذارم شاید شما هم ازش خوشتون بیاد.برای خوندن این داستان زیبا به ادامه مطلب برید.
امیدوارم از آپم خوشتون اومده باشه دوستای گل خودم.راستی حتما کامنت بذارین و عیب ونقصی که تو وبلاگم یا خودم می بینین بهم گوشزد کنین عزیزای دلم.

تا آپ بعدی بای

ادامه مطلب...

برچسب‌ها: داستان ها

[ یکشنبه 88/12/16 ] [ 10:47 عصر ]

 

ماهیراهروقتازآببگیری،بهدستآسیب پذیرنمیرسد.

 

صدتاسفرهیهفتسین،بچینید،یکیشسکه ندارد.

 

همهرابرقمیگیرد،مارابتهچهارشنبهسوری

 

کسیکهبهتعطیلاتعیدمیرود،فکربلیت برگشتشراهممیکند.

 

مرابهپستهنوروزامیدنیست،تخمهآفتابگردان برسان

 

کسیکهازرویبتهچهارشنبهسوریمیپرد،فکر رفویخشتکشلوارشراهممیکند.

 

یکیراتویفروشگاهراهنمیدادند،سراغ « ماهی سفید » شبعیدرامیگرفت.

 

کاردوچنگالهفتدست،میوهو شیرینی هیچی

 

صدتاچاقوبیاورد،یکیشپرتقالرویمیز عیدرا پوستنمیکند.



برچسب‌ها: فلسفه نوروز و هفت سین
[ یکشنبه 88/12/16 ] [ 8:37 عصر ]

فلسفه هفت سین چیست؟ 

عدد "هفت" نزد ایرانیان قدیم مقدس بود و به خاطر ستارگان هفتگانه یعنی « زهره ، مشتری ، عطارد ، زحل ، مریخ ، زمین و خورشید » عدد هفت را گرامی می داشتند. نیاکان ما که زرتشتی بودند ، اعتقاد داشتند که عقل مقدس یعنی " اهورامزدا " که به او "سپند مینو" نیز می گفتند ، شش وزیر بزرگ به نام "امشاسپندان" دارد که یعنی مقدسان جاویدان و این شش امشاسپند با "سپندمینو" تشکیل (هفت سپند) می دهند.علت این که هفت سین به راستی هفت سین است ، اشاره به هفت "امشاسپند" است و چون کلمه "سپند" با سین شروع می شده ، روی این اصل به علامت آن هفت مقدس جاودانی ، چیزهائی در نظر گرفته شده که هم با حرف سین شروع شده باشند و هم مورد استفاده مثبت بشر واقع شوند.  

 

فلسفه ی سفره ی هفت سین 

 

امروزه این خوان نوروزی در اقصی نقاط کشور گسترده می شود: " سفره ایی محدود به ترکیب لغوی سین درهمه جا رایج نیست اما اصل گسترش سفره عمومیت دارد. چه در تمام شهرها و روستاهای ایران گسترده می شود... این خوان مجموعه ای است بسیارمتنوع از آنچه که در زندگی به آن محتاجند"(25) برخلاف تصور عامه که هفت سین را فرا گیر و همگانی می دانند انواع ترکیبات دیگر با عدد هفت در کشورمان رایج است مانند هفت شین که درمیان هموطنان زرتشتی رواج دارد: بعضی هفت سین را در اصل هفت شین می دانند: شراب و شکر، شهد و شیر ، شمع و شمشاد و شانه یا شایه ( میوه) و برخی آن را صورت دگر گونه هفت چین می آورند یعنی هفت چیز چیده شده از درخت. این سنت ارزنده چنان مسخ شده که هفت میم نیز بر سر سفره نهاده اند: مرغ ، ماهی ، میوه ، ماست ،مربا، مسقطی و میگو"(26) چنانکه بر می آید در سفره عید آنچه مشترک است عدد هفت است و آینه و کتاب مقدس ( در میان مسلمانان قرآن و زرتشتیان اوستا) و البته آب وماهی زنده در درون آن .

هفت سین قرآنی 

بسیاری از بزرگان سفارش نموده اند که در هنگام تحویل سال جدید به یاد خدا وند متعال و سپاسگزارنعمتهای بی شماری که به مخلوقاتش ارزانی داشته، باشیم. وچه زبیاست که پای سفره هفت سین به تلاوت قرآن مجید بپردازیم تا سال جدیدی که پیش رو داریم با برکت و الطاف الهی همراه باشد. در ذیل به هفت آیه از کلام الله مجید که با سلام و حرف«س» شروع می شود، اشاره شده که بسیار به جاست در هنگام تحویل سال قرائت شود.
1ـ سلام قولا من رب رحیم. سوره یس آیه 58
2ـ سلام علی نوح فی العالمین. سوره صافات آیه 79
3ـ سلام علی ابراهیم. سوره صافات آیه 108
4ـ سلام علی موسی و هرون. سوره صافات آیه 119
5ـ سلام علی آل یاسین. سوره صافت آیه 129
6ـ سلام علیکم طبتم فادخلوها خالدین. سوره الزمر آیه 73
7ـ سلام هی حتی مطلع الفجر. سوره قدر آیه 6

منبع : قسمت هایی از مقاله دانستنی های عید نوروز از سایت راسخون

دنبال کننده های این پست :

تغذیه در عید نوروز

فلسفه ی عید نوروز

عکس هایی از مدل های تزیین سفره ی هفت سین ایرانی 89

 



برچسب‌ها: فلسفه نوروز و هفت سین
[ یکشنبه 88/12/16 ] [ 8:37 عصر ]

رازهای موفقیت


نکاتی جالب برای موفقیت و پیشرفت بیشتر در زندگی




 روز اول
از کارهایی که ناچاری انجام دهی لذت ببـــر.نق زدن تنها تو را خسته تر می کند و نمی گذارد کار را درست انجام دهی.اما اگر با موفقیت مانند یک دوست رفتار کنی
 همه جا به دنبالت خــواهد بود.
روز دوم
سعی کن کارهایت را از صمیم قلب انجام دهی.نه به صرف این که ناچاری انجام دهی.باید به کارت ایمان داشته باشی.یک جریان آب ضعیف ، تنها نیمی از باغچه را آبیاری می کند.
روز سوم
همه چیز را همانطور که هست بپذیر.خواستن تنها، چیزی را تغییر نمی دهد.خواستن، باد را از وزیدن باز نمی دارد و برف را به آب نبات تبدیل نمی کند.
اگر می خواهی چیزها را بهتر از خودشان تبدیل کنی، با آنها همان گونه که هستند مواجه شو.
روز چهارم


تمرین کن تا از درون شاد باشی.اجازه نده دیگران برای شاد کردن تو تصمیم بگیرند.خودت رئیس کارخانة شادی سازی باش.
روز پنجم
ذهنت را همانند ابر سفیدی که در آسمان است، آزاد کن.تلاش کن، اما نتایج کار را واگذار تا با هم کار بیایندبرای ابر چه فرقی می کند باد از کدام سو بوزد.
چرا وقتت را برای چیزی که در کنترل تو نیست، تلف می کنی؟ادامه مطلب...

                                                                                                                                            


[ یکشنبه 88/12/16 ] [ 7:56 عصر ]

تجلی مهربانی خدا باش!نمایش تصویر در وضیعت عادی

مهم نیست چقدر می بخشیم مهم اینست که چقدر عشق در این بخشیدن نهفته است.

اگر به قضاوت درباره ی مردم بپردازی فرصت دوست داشتن آنها را از دست خواهی داد.

بهتر است با مهربانی اشتباه کنی تا اینکه با نا مهربانی معجزه کنی.

بدترین فقر تنهایی است و این احساس که کسی ما را دوست ندارد .

خودت را کاملا به خدا بسپار او به تو قدرت انجام کارهای بزرگ را می دهد اگر به عشق او بیشتر از ناتوانی
خودت ایمان داشته باشی.

در پایان این زندگی از روی تعداد مدارکی که گرفتیم مقدار مالی که اندوختیم و کارهای بزرگی که به انجام
رسانده ایم درباره ی ما قضاوت نخواهند کرد.بلکه از ما می پرسند :آیا گرسنه ای را سیر کرده ای؟برهنه ای
را پوشانده ای؟و بی خانه ای را پناه بخشیدی ؟گرسنه نه فقط لقمه ای نان که گرسنه ی عشق برهنه نه
فقط از تن پوش که برهنه از عزت و احترام انسانی و بی خانه ای نه فقط از خشت و گل که بی خانمان به
سبب طرد شدن و رانده شدن.

در این دنیا چه بسیارند آنهایی که در آرزوی قطعه ای نان جان می دهند و چه بسیار بیشتر که درآرزوی اندکی
عشق می میرند.



برچسب‌ها: نیایش در عرش پروردگار
[ یکشنبه 88/12/2 ] [ 12:9 صبح ]
........

.: Weblog Theme By YourtheM :.

درباره وبلاگ

فرقی نمیکند که شعرهایم را روی کاغذ بنویسم یا روی ماسه های دریا..! یا حتی رو شیشه بخار گرفته پنجره..! این شکوه حضور توست که به نوشته هایم اعتبار می بخشد...
لینک دوستان
امکانات وب